Лесечко Олена


Kak_razvit_intellekt_rebenka_Uprazhneniya_i_igri_na_razvitie_emocionalnogo-_socialnogo_i_intellekta__7

Для того щоб зрозуміти, як працює мислення дитини, ми можемо провести тест. Звичайно, він не матиме форму тесту як такого, а більше буде схожий на гру. Зате, виходячи зі здобутих результатів, можна буде виробити стратегію подальшого інтелектуального розвитку дитини. Наприклад, ви побачите, що ваш малюк відмінно впорався з логічними завданнями, але має труднощі з узагальнюванням понять. Або дитина із задоволенням виконує завдання за правилами, та їй складно побачити нестандартний розв’язок.

Цей тест допоможе оцінити вербальне мислення дитини. Його результати актуальні для дітей 5 – 7 років.

Ставлячи дитині запитання, чітко і виразно їх вимовляйте. Записуйте відповіді, щоб потім оцінити їх, користуючись балами в таблиці.
1. Яка тварина більша – кінь чи собака?
Кінь – 0 балів
Неправильна відповідь – віднімаємо 5 балів
2. Уранці снідаємо, а опівдні…?
Обідаємо – 0 балів
Полуднуємо, вечеряємо, спимо та інші помилкові відповіді – віднімаємо 3 бали
3. Удень ясно, а вночі…?
Темно -0 балів
Неправильна відповідь – віднімаємо 4 бали
4. Небо блакитне , а трава…?
Зелена – о балів
Неправильна відповідь – віднімаємо 4 бали
5. Груші, сливи, яблука – це що?
Фрукти – 1 бал
Неправильна відповідь – віднімаємо 1 бал
6. Чому раніше, ніж проїде потяг, уздовж шляху опускають шлагбауми?
Щоб потяг не зіткнувся з автомобілем, щоб ніхто не потрапив під потяг тощо – 0 балів
Неправильна відповідь – віднімаємо 1 бал
7. Що таке Київ. Львів, Запоріжжя?
Міста – 1 бал, станції – 0 балів
Неправильна відповідь – віднімаємо 1 бал
8. Котра година? (Показати на паперовому годиннику чверть на сьому, за п’ять хвилин восьму, чверть на двадцяту, п’яту годину.)
Точно показано – 4 бали, показано тільки чверть і години правильно – 3 бали
Не вміє визначати час за годинником – 0 балів
9. Маленька корова – це теля, маленький собака – це…, маленька вівця – це…?
Цуценя, ягня – 4бали, тільки одна з двох відповідей – 0 балів
Неправильна відповідь – відн6імаємо 1 бал
10. Собака більше схожий на кішку чи на курку? Чим вони схожі?
На кішку, тому що в них чотири лапи, шерсть, хвіст, кігті (досить однієї подібності) – 0 балів.
На кішку – 1 бал
11. Чому в усіх автомобілях є гальма?
Дві причини (щоб гальмувати, їдучи з гірки; загальмувати на повороті; зупинитися в разі зіткнення; зупинитися після закінчення їзди) – 1 бал, одна причина – 0 балів
Неправильна відповідь – віднімаємо 1 бал (наприклад, він не їхав би без гальм)
12. Чим подібні молоток і сокира?
Дві спільні ознаки – 3 бали, одна подібність – 2 бали
Неправильна відповідь – 0 балів
13. Чим схожі одне на одного білка і кішка?
Визначення, що це ссавці, або наведення двох спільних ознак (у них по чотири ноги, хвіст, шерсть, шкірка, це звіри; уміють лазити по деревах)- 3 бали; одна подібність – 2 бали
14. Чим відрізняються цвях і гвинт?
Як би ти їх упізнав, якби вони лежали на цьому столі?
У гвинта нарізка (різьблення, така закручена лінія навколо зарубки) – 3 бали. Гвинт загвинчують, а цвях забивають (або у гвинта є гайка) – 2 бали
Неправильна відповідь – 0 балів
15. Футбол, стрибки у висоту, теніс, плавання… – це?
Види спорту (фізкультура) – 3 бали. Ігри (вправи, гімнастика, змагання) – 2 бали
Неправильна відповідь – 0 балів
16. Які транспортні засоби ти знаєш?
Три наземні транспортні засоби і літак або корабель – 4 бали. Тільки три наземні транспортні засоби або повний перелік (з літаком або з кораблем), але тільки після пояснення «Транспортний засіб – це те, на чому ми куди – небудь пересуваємося» – 2 бали
17. Чим відрізняється стара людина від молодої?
Три ознаки (сиве волосся або відсутність волосся; зморшки; вже не може працювати; погано бачить або чує, частіше хворіє; швидше помре, ніж молода) – 4 бали. Одна або дві відмінності – 2 бали
Неправильна відповідь – 0 балів. (У старого палиця. Він палить.)
18. Чому люди займаються спортом?
Дві причини (щоб бути здоровими, загартованими, сильними; щоб бути більш рухливими; щоб триматися прямо; щоб не бути гладкими; це для них розвага, вони хочуть поставити рекорд, перемогти та ін..) – 4 бали.
Одна причина – 2 бали
19. Коли хто – небудь ухиляється від роботи, це неправильно, погано. Чому?
Іншим доводиться працювати за нього (або внаслідок цього несе збиток хтось інший) – 4 бали. Він ледачий (ао мало заробляє і не може собі нічого купити) 2 бали
20. Чому на поштовий конверт наклеюють марку?
Так оплачують за пересилку (перевезення) цього листа – 5 балів. Той, хто отримує листа, має сплатити штраф – 2 бали
Неправильна відповідь – 0 балів

Як оцінити результат?
Обчисліть суму набраних балів.
+ 24 бали і вище – високий рівень розвитку вербального мислення.
Від 0 до + 13 балів – середній рівень розвитку вербального мислення.
Від – 1 до – 10 балів – рівень розвитку вербального мислення нижчий від середнього.
Від – 11 і нижче – низький рівень розвитку вербального мислення.
Що робити, якщо дитина результат, нижчий від середнього або низький?

Для розвитку вербального мислення малюка існує багато завдань – запитань, та і в реальному житті ви зможете ставити запитання на кшталт використаних у тесті.

Інформація запозичена з статті: Гресь А. Тест, який допоможе зрозуміти особливості дитячого мислення  / А. Гресь // Зростаємо разом. – 2016. – № 7. – С. 22-23.

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s

Хмаринка позначок

%d блогерам подобається це: