Лесечко Олена


 скачанные файлыОсобистість людини – це складання утворення, формування і розвиток якого залежать від багатьох чинників. Провідну роль у розвитку особистості дитини відіграють дорослі, які навчають дитину правил поведінки, організовують її в особистих справах, власним прикладом демонструють моделі поведінки і способи оцінювання подій та явищ.

У цьому навчанні батькам значно допоможуть сюжетно – рольові ігри. Вони дадуть змогу розвивати творчі здібності дитини, її фантазію, сприятимуть соціальній адаптації дитини, реалізації її здібностей у майбутнього. Батьки мають запропонувати дитині корисні рольові ігри і стежити, щоб малюк активно грав різні, щоб малюк активно грав різні ролі.

Сюжет гри. Для того щоб дитина навчилася грати самостійно, спочатку дорослий має придумати разом із нею сюжет гри. Його можна запозичити з вашого повсякденного життя. Потім слід допомогти малюкові обрати кілька іграшок, які братимуть участь у грі. Ви й не помітите, як малюк почне самостійно переставляти іграшки й будувати діалог від імені різних персонажів. Дії дитини нагадуватимуть дії режисера, який вирішує, кому, що і як слід робити. Цей прояв самостійності – найважливіше досягнення малюка.

bezymyannyy_proГра «Автомобіліст»

Ця гра поглибить знання малюка про роботу водія, механіка, поліцейського. Вчитиме будувати діалог, виховуватиме ввічливість, доброзичливість, готовність прийти на допомогу. Сприятиме закріпленню правил дорожнього руху.

Перш ніж почати гру, під час прогулянки зверніть увагу малюка на автобусну зупинку, поспостерігайте за автомобілями й водіями, поговоріть про сигнали світлофора та жести регулювальника.

Для гри знадобиться:

Іграшкові машинки, інструменти для ремонту машин, кермо, відерце й ганчірка, квитки, гроші та документи водія, жетон поліцейського, сумка кондуктора, кубики червоного, жовтого і зеленого кольорів для відтворення сигналів світлофора.

Ролі:
• Водій автобуса, кондуктор, пасажир, поліцейський, водій легкової чи вантажної машини, пішохід.
• Ігрові ситуації:
• Автобус перевозить пасажирів.
• Автомобіль зламався на дорозі.
• Вантажна машина перевозить товари, будівельні матеріали тощо.
• Родина іде на дачу.

Домовтеся з малюком про те, що ви – водії різних автомобілів. Обговоріть мету поїздки кожного. Під час гри використовуйте сигнали світлофора, прості дорожні знаки. Обговорюйте краєвиди, що відкриваються з вікна машини.

 

1421223204_detskiy-supermarket-s-telezhkoy-Гра «Магазин»

Малюк дізнається про призначення різних магазинів, особливості праці людей. Вчитиметься будувати діалог із продавцем. Гра прищеплюватиме доброзичливість та повагу до інших. Перш ніж почати гру, відвідайте з малюком магазин. Зверніть його увагу на прилавки, касовий апарат. Назвіть професії людей, які працюють у крамниці. Поясніть, у чому полягає робота кожного.

Для гри знадобиться:

Сумочки й кошики для покупців, товари, ваги, касовий апарат, гроші, чеки, гаманець, автомобіль для перевезення товару.

Ролі:

Продавець, покупець, охоронець, директор магазину, прибиральниця, шофер.

Ігрові ситуації:
• Магазин продуктів.
• Крамниця одягу та взуття.
• Відкриття нового магазину.
• Неввічливий покупець.

Розподіливши з малюком ролі, під час гри створюйте нестандартні ситуації: наприклад, нехай малюк, із яким прийшов покупець, вередує, або продавець грубо розмовляє з покупцем. Повірте, вам буде дуже цікаво спостерігати за реакціями вашої дитини,яка виконує певну ігрову роль.

Гра «Дружна Родина»

Ця гра сприятиме закріпленню знань малюка про обов’язки членів родини: малюк починає усвідомлювати, хто вдома за що відповідає, як мають поводитися діти, а як – дорослі. Дитина засвоює поняття «турбота», «взаєморозуміння», «терпимість». Гра сприяє вихованню любові і поваги до членів родини та їхньої праці.Перш ніж почати гру, почитайте книжки або перегляньте мультфільми, присвячені родинним стосункам, турботі про малят.

Для гри знадобиться:

Атрибути для обладнання будиночка (меблі, посуд), іграшкова машинка, лялька, іграшковий візочок, конструктор.

Ролі:
• Мама, тато, бабуся, дідусь, лялька – немовля, старша донька чи син.
• Ігрові ситуації:
• Мама вкладає дітей спати.
• Родина збирається на дачу.
• У сім’ї захворіла дитина.
• Сімейне свято (Новий рік, День народження тощо.).

Запропонуйте малюкові самому обрати роль, яку він хоче виконувати, потім оберіть роль для себе, а інші ролі розподіліть між іграшками.

Інформація запозичена з статті: Харченко, О. Ігри для формування особистості дитини / О. Харченко // Зростаемо разом. – 2016. – №7. –  ст. 18-19.

 

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

Хмаринка позначок

%d блогерам подобається це: