Лесечко Олена


sama2
В доп овнення до попередньої статті, хочеться поділитися цим дуже цікавим повідомленням мами, яка сильно поспішала і до яких висновків вона прийшла. Сподіваюсь це буде корисно та цікаво.
Коли ви живете божевільним життям, кожна хвилина якого повинна бути на рахунку. Ви відчуваєте що постійно є повно справ, які ви повинні зробити зараз, як повинні перевірити щось зі списку справ на сьогодні, поринути в телеекран або планшет за черговими новинами або поспішати в наступне заплановане місце причому часто одночасно. І як би я не намагалася розподілити свій час і увагу і скільки б різних завдань не намагалася вирішити – у мене все одно не вистачало часу, щоб все встигнути.
Таким було моє життя протягом двох божевільних років. Мої думки і вчинки контролювалися електронними повідомленнями, ринг-тонами, і наповненим до відмови розкладом. І хоча всіма фібрами душі мій внутрішній контролер хотів би знайти час для всіх справ в моєму перевантаженому плані, цього зробити ніколи не виходило.
Так сталося, що шість років тому у мене народилася спокійна, безтурботна, зупинися-і-понюхай-троянду дитина. Коли мені потрібнобуло йти, вона насолоджувалася пошуком блискучої корони на моїй сумці. Коли мені потрібно було бути десь п’ять хвилин тому, вона вимагала пристебнути її іграшкову тварину до сидіння автомобіля. Коли мені потрібно було швидко перекусити в кафе, вона не могла перестати говорити з літньою жінкою, схожою на її бабусю. Коли у мене було тридцять хвилин, щоб добігти кудись, вона просила мене зупинити коляску, щоб приголубити кожну собаку, повз яку ми проходили. Коли у мене був повністю розписаний день, починаючи з 6 ранку, вона просила мене розбити яйця, щоб збовтати їх дуже повільно і обережно.
Моя безтурботна дитина була подарунком для мене, але я не помічала цього. О ні, коли ти живеш божевільним життям, ти маєш тунельне бачення, прогнозуючи тільки те, що йде наступним на порядку денному. І все, після чого не можна було поставити галочку в розкладі, було марною тратою часу.
Всякий раз, коли моя дитина змушувала мене відійти від розкладу, про себе я думала: “У нас немає на це часу”. Отже, два слова, які я найбільш часто говорила моїй маленькій любительці життя були: “Давай, швидше”.
Я починала свої пропозиції з них: “Давай швидше, ми запізнюємося” і закінчувала пропозиції ними: “Ми всі пропустимо, якщо ти не поквапишся”.
Я починала свій день з них : «Квапся і їж свій сніданок.», «Квапся і одягайся.» Я закінчувала свій день ними. «Скоріше почисть зуби.»«Скоріше лягай в ліжко.» І хоча слова “скоріше” і “квапся”, мало чим допомагали, частіше взагалі нічим, для прискорення моєї дитини, я говорила їх все одно. Можливо, навіть частіше, ніж слова “я люблю тебе”.
Так, правда болюча, але правда лікує … і наближає мене до такого образу матері, якою я хочу бути. Потім, в один доленосний день все змінилося. Ми просто забирали мою старшу дочку з дитячого садочку і виходили з машини. Це відбувалося не так швидко, як би їй хотілося, і вона сказала своїй маленькій сестрі: “Яка ж ти повільна!”.І, коли вона схрестила руки на грудях і з досадою зітхнула, я побачила в ній себе і це завдало мені душевного болю. Я була переслідувачем, що підштовхує і квапить маленьку дитину, яка просто хотіла насолоджуватися життям. Я прозріла і ясно побачила, як шкодить моє поквапливе життя обом мої дітям. Хоча мій голос тремтів, я подивилася в очі своїй доні і сказала: “Я так шкодую, що я змушую тебе поспішати. Мені подобається, що ти не поспішаєш, і я хочу бути більше схожою на тебе”.
Обидві мої дочки виглядали однаково здивованими моїм болючим визнанням, але обличчя молодшої безсумнівно освітилося сяйвом схвалення і прийняття.”Я обіцяю бути більш терплячою”, – сказала я і обняла свою дівчинку з кучерявим волоссям, яка тепер сяяла від обіцянки її матері. Вигнати з мого лексикону слово “поквапся” було досить легко. Але, що було насправді важко, так це набратися терпіння, щоб чекати мою неквапливу дитину. Щоб допомогти нам обом, я почала давати їй трохи більше часу на підготовку, коли нам доводилося кудись їхати. Але іноді, не дивлячись на це, ми все одно спізнювалися. Тоді, я вмовила себе, що буду спізнюватися, тільки ці кілька років, поки вона ще мала.
Коли ми з дочкою гуляли або ходили в магазин, я дозволяла їй задавати темп. І коли вона зупинялася, щоб помилуватися чимось, я проганяла думки про мої плани з голови і просто спостерігала за нею. Я помічала такі вирази її обличчя, яких я раніше ніколи бачила.Я вивчала веснянки на її руках і те, як її очі, примружується під час посмішки. Я бачила, як інші люди відгукуються до неї, коли вона зупиняється, щоб поговорити з ними. Я бачила, як вона вивчала цікавих комашок і красиві квіти. Вона була спостерігачем, і я швидко усвідомила, що спостерігачі в світі рідкісні й прекрасні люди. Ось тоді я, нарешті, зрозуміла – вона була подарунком для моєї душі.
Я дала обіцянку пригальмувати майже три роки тому. І досі для того, щоб жити в уповільненому темпі, мені доводиться докладати чималих зусиль. Але моя молодша дочка є живим нагадуванням про те, чому я повинна продовжувати спроби. І дійсно, одного разу, вона нагадала мені про це знову. Під час відпустки ми вирушили удвох на велосипедну прогулянку до намету з фруктовим льодом. Після покупки частування моя дочка сіла за столик для пікніка, захоплено милуючись крижаною гіркою, яку тримала в руці. Раптом, я побачила занепокоєння на її обличчі: “Я повинна поспішати, мамо?”
Я могла б заплакати. Можливо, шрами поспішного життя ніколи не зникають повністю, з сумом подумала я. Коли моя дитина дивилася на мене, намагаючись зрозуміти, чи потрібно їй зараз поспішати, я знала, що в мене був вибір. Я могла б сидіти і сумувати, думаючи про те, скільки разів у житті я підганяла її … або я могла б відсвяткувати той факт, що сьогодні я намагаюся робити по-іншому. Я вирішила жити в сьогодні. «Не поспішай, мила. Тільки не поспішай», – сказала я м’яко. Її обличчя миттєво посвітлішало, і плечі розслабилися. І так ми сиділи пліч-о-пліч, розмовляючи про різні цікаві речі. Були навіть моменти, коли ми сиділи мовчки, просто посміхалися один одному, милуючись околицями і звуками навколо нас.
Я думала, що моя доня з’їсть все до останньої краплі, але коли вона дісталася майже до кінця, вона простягнула мені ложку льоду з солодкого соку. «Я залишила останню ложку для тебе, мамо», – сказала моя дочка з гордістю.скачанные файлы
Коли я дозволила крижинці доброти втамувати мою спрагу, я зрозуміла, що я тільки що зробила дуже важливий вибір. Я дала моїй дитині трохи часу … і взамін, вона віддала мені свою останню ложку і нагадала, що смак стає солодше, і любов приходить легше, коли перестаєш так мчати по життю.
І тепер, чи буде це …
… Поїдання фруктового льоду;
… Збирання квітів;
… Защібування ременя безпеки;
… Розбивання яєць;
… Пошук морських черепашок;
… Розглядання сонечок;
… Або просто прогулянка …
Я не буду говорити: “У нас немає на це часу!”. Тому що, по суті, це означає: “У нас немає часу, щоб Жити”. Зупинитися, щоб насолодитися простими радощами повсякденного життя – це єдиний спосіб жити по-справжньому. Наші дітки найкращі вчителі для нас!
Автор: Rachel Macy Stafford’s
Редактор: Бондаренко Анна

Залишити відповідь

Хмаринка позначок

