Лесечко Олена


 Дворічна дитина пізнає світ за допомогою наслідування, тому читання в цьому віці має супроводжуватися відображенням дії, що відбувається на сторінках книги. Наприклад, мама широко розкриває долоні і ворушить пальцями, показуючи, як прилітає метелик, потім надуває щоки і розставляє руки – незграбний Топтигін шкутильгає в лісі. Таким чином у свідомості малюка вибудовується тривимірна картинка: він чує, що читає йому мама про Ведмедя Косолапого, бачить його зображення на малюнку до того ж за допомогою маминих рухів дізнається, що таке незграбність. Після малюк сам спробує зобразити косолапого Ведмедя – у цьому віці йому дуже подобається повторюватися: пострибати, як зайчик, махнути хвостиком, як мишка, і розбити яєчко, а потім поплакати над ним, як дід з бабою … 

        До трьох років малюк вже непогано говорить і перетворюється на справжнього «чомучку» – питання сиплються з нього в тому числі і під час читання. Читаючи книжку, пояснюйте дитині всі незрозумілі слова і вирази, тільки не перестарайтеся. Є веселий приклад: мама, пояснювала, дитині, що таке “цокотуха”, дуже захопилась, що дитина заснула, не дочекавшись улюбленої казки.

       Читайте текст кілька разів – діти люблять це. Коли питань буде менше, з’являється можливість попрацювати над змістом прочитаного. Книжки-розмальовки та книжки, в яких зображення предметів вставляються прямо в текст, підвищують у дитини мотивацію до читання: йдучи від картинки до слова, малюк буде робити спроби “читати” самостійно.

      У цьому ж віці доречно пояснити дитині, як влаштована книга, – для чого потрібні обкладинка, палітурка, титульний аркуш. Можна розповісти, що у книги, як і в людини, є свій паспорт – титульний лист, свій фасон одягу – формат, “говірлива обкладинка”, яка розповідає нам про автора цієї книги, про заголовок. Запропонуйте дитині описати словами, про що розповідає малюнок на обкладинці, і по ньому припустити, про що ця книга. 

       Діти цього віку люблять по кілька разів перечитувати улюблені казки. Кожного разу перед тим як малюк почне читати, пропонуйте іншу казку, навіть якщо впевнені у його відмові. У цьому віці дитини охоплює криза протиріч, тому своєї мети можна досягти методом від протилежного: не хочеш – не треба, тоді я почитаю ляльці або ведмедику. Через секунду дитина скаже: “І мені теж почитай!”.

       Діти у віці до трьох, а то й до чотирьох років слухають в основному мелодику тексту, вірша, вони погано відтворюють сюжетну лінію. А реагувати на текст навчаються, дивлячись на вас. Тому проявляйте свої емоції правильно і не бійтеся читати дитині “Тараканище” К. Чуковського: це вам, з висоти свого життєвого досвіду, страшно. А для дитини це вірш – не більше ніж весела вистава з бадьорим ритмічним малюнком. Діти в цьому віці не добудовують логічний ланцюжок і не замислюються, наприклад, про те, що ж буде з вовками, якщо вони один одного з’їдять.

Інформація запозичена з журналу Мама и Малыш

 

 

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

Хмаринка позначок

%d блогерам подобається це: