Лесечко Олена


     У віці від 1-го до 2-х років в лексиконі дитини з’являються все нові і нові слова. Малюкові доводиться їх систематизувати, зіставляючи з конкретними об’єктами і запам’ятовуючи по-своєму. Щоб у свідомості дитини утворився міцний зв’язок між предметом і його “ім’ям”, потрібно багаторазове повторення цього ланцюжка: “предмет – його назва”. І тут знову на допомогу приходить розумна, добра книжка. 

      У цьому віці багато дітей особливо люблять книжки про тварин. Вивчаючи їх, дитина може закохатися, наприклад, у кішку і якийсь час зовсім не буде помічати зображених у книжці інших тварин. Вона буде знову і знову з радістю перегортати сторінки своїх книг, вишукуючи в них саме кішок. Таку “любов” можна використовувати для розширення кругозору дитини – наприклад, розповісти, де живе кішечка, чим вона харчується, які в неї звички. Так у дитини формується перший усвідомлений інтерес до книги як до джерела позитивних емоцій і нових знань.

       Однорічній дитині вже пора освоювати і коротенькі простенькі казки з нескінченними повторами – “Колобок” (“Я від бабусі пішов …”), “Ріпка” (“Тягнемо – потягнемо”) та інші. Повтори допомагають дитині краще уявити картину того, що відбувається і засвоїти значення почутого.

        У віці до 2-х років продовжують відігравати велику роль ілюстрації – зорові образи і слова поступово стають для малюка одним цілим, а це вже основа розвитку наочно-образного мислення. Малюнки з перших книжок допомагають формувати у дитини точне уявлення про світ, в який він прийшов. Ось чому книжки для цього віку повинні бути добре ілюстровані. А дорослим необхідно допомогти дитині з’єднати картинку і текст воєдино.

      Книги мають містити мінімум тексту і максимум ілюстрацій.

     При покупці самої книги або збірника казок та віршів зверніть увагу на їх художнє оформлення. Книги для малят повинні містити мінімум тексту і максимум ілюстрацій. Найголовніша вимога до малюнків у книжках для маленьких дітей – щоб картинка була великою, барвистою, мальовничою, а головне – зрозумілою малюкові. Якщо малюк не зрозуміє, що зображено на ілюстраціях, він втратить інтерес до цієї книги. Наприклад, коли мама чи тато прочитають текст, вони розглядають ілюстрації до тексту і задають дитині приблизно такі питання: “Хто тут намальований? Ти пам’ятаєш, ми про нього зараз читали?”. 

        Можна купити ляльковий театр, тоді можна буде читати текст і одночасно показувати персонажі казки. З цією ж метою слід в першу бібліотечку малюка додати книжки з об’ємними картинками. Поки вушка малюка слухають казку, його рухливі пальчики відкривають і закривають двері хатинки, котять по доріжці колобка, гладять пухнасту спинку лисички. Потрібно тільки стежити за тим, щоб дії малюка відповідали моменту тексту, який читається, – тоді малюк краще засвоїть зміст і не втратить інтерес до самого процесу читання.

        Слідкуйте також за виразом його очей і мімікою. Емоції дитини розкажуть вам про те, що його здивувало, порадувало, злякало. Уважна мама після таких занять зможе зробити деякі висновки про характер підростаючої людинки (наскільки вона чутлива, боязка, сприйнятлива).

         Коли ви сідаєте c дитиною читати книжку, не забудьте спочатку створити відповідну цьому заняттю атмосферу – ніщо не повинно відволікати увагу малюка від читання. Для посилення емоційного сприйняття тексту іноді можна поставити неголосну класичну музику – підберіть її заздалегідь, щоб вона підійшла за інтонацією до твору, який буде читатися. Дитина у віці від року до двох років може розглядати книгу 10-20 хвилин, але не змушуйте її це робити силоміць, інакше викличете відразу до книжок.

Інформація запозичена з журналу Мама и Малыш 

 

Advertisements

Залишити відповідь

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out / Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out / Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out / Змінити )

Google+ photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google+. Log Out / Змінити )

З’єднання з %s

Хмаринка позначок

%d блогерам подобається це: