Лесечко Олена


Звернення вашої дитини

Не псуйте мене. Я чудово знаю, що не повинен одержувати все, про що прошу. Я просто перевіряю Вас.


Не бійтеся виявляти твердість до мене. Це дозволяє мені знати своє місце.


Не застосовуйте силу в стосунках зі мною, бо це навчить мене думати, що сила – це єдине, що має значення. Я швидше сприйму, якщо ви керуватимете мною.


Не будьте не послідовними. Це збиває з пантелику і примушує мене намагатись вийти сухим із води у всіх можливих випадках.


Не давайте обіцянок, може виявитись, що Вам не вдасться їх дотримати. Це підірве мою довіру до Вас.


Не піддавайтесь на мої провокації, коли я навмисне говорю і роблю речі, що засмучують Вас. Інакше я знову намагатимусь здобути таку «перемогу».


Не засмучуйтесь занадто, коли я кажу: «Я вас не люблю». Насправді я не це маю на увазі, але хочу, щоб Ви пошкодували про те, що зробили щодо мене.


Не примушуйте мене відчувати себе меншим, ніж я є насправді. Я компенсую це тим, що поводитиму себе, як «пуп землі».


Не робіть за мене те, що я можу зробити сам. Інакше я почуватимуся немовлям і вимагатиму, щоб мене обслуговували.


Не звертайте занадто багато уваги на мої шкідливі звички. Зайва увага тільки сприяє їх закріпленню.


Не робіть мені зауважень в присутності інших людей. Я охочіше сприйму ці зауваження, якщо ви поговорите зі мною наодинці.


Не намагайтесь обговорювати мою поведінку під час конфлікту. Я в цей момент чомусь погано чую і ще гірше ставлюся до співпраці. Я нічого не маю проти того, щоб обговорити мою поведінку, але пізніше.


Не намагайтесь повчати мене. Ви б дуже здивувалися, дізнавшись, як добре я знаю, що таке «добре» і що таке «погано».


Не примушуйте мене вважати, що мої помилки – злочин. Я повинен навчатись робити помилки, не вважаючи при цьому, що ні на що не здатен.


Не прискіпуйтесь і не бурчіть. Бо інакше мені доведеться прикинутись глухим, щоб якось захиститись.


Не вимагайте від мене пояснень щодо моєї поганої поведінки. Я часто справді не знаю, чому зробив те чи інше.


Не випробовуйте занадто мою чесність Мене легко злякати, й тоді я починаю обманювати.


Не забувайте, що я люблю експериментувати й експериментую. У такий спосіб я вчуся, тому прошу з цим змиритися.


Не оберігайте мене від наслідків моєї діяльності. Мені необхідно вчитись на власному досвіді.


Не звертайте надто багато уваги на невелике погіршення мого самопочуття. Я можу навчитись одержувати задоволення від того, що через погане самопочуття я перебуваю в центрі уваги.

 

Інформація запозичена з статті: Медведюк, О. Б. Виховання пізнавальних інтересів дитини в сім’ї : батьківські збори / О. Медведюк // Розкажіть онуку. – 2009. – № 3-4. – С. 57-59

Залишити відповідь

Хмаринка позначок

